Inlägget gjort

Träna ute i ur och skur & söndagens pass 


Att både jag och min kollega Maria gillar utomhusträning har nog inte undgått våra kunder, och jag vet att många delar den glädjen med mig.
 Förra veckan blev jag intervjuad och fotograferad för ett tidningsreportage om att just träna ute året om. Jag hojtar till när och var reportaget kommer, troligtvis i februari.

Det är något visst med utomhusträning, kanske särskilt när det är lite extra mörkt och ruggigt. Älskar känslan efter ett pass utomhus, och det är fantastiskt att höra det även från våra deltagare, trots mörker, kyla och regn. Det behöver inte vara svårt att träna och man behöver inte kort på ett gym, om man inte vill så klart. Men vad som verkligen kan hjälpa och vara motiverande är att ha en grupp att kämpa och skratta med, som man vet finns där en viss dag och tid.

utetraningUteträningen med fortasana fortsätter, var så säkra!
 Tänkte dela med mig av passet vi körde igår kväll på utegymet. Det var 6 deltagare som kämpade tillsammans! Upplägget vi körde var 8 stationer med övningar i par med 1 pulshöjare och 1 styrkeövning i varje par. Vi körde 45s arbete, 15s vila och 2 varv på varje par innan man gick vidare till nästa station. Först en kort uppvärmning, sen följande:

  • Knäböjshopp i TRX & Ryggdrag i TRX
  • Hästen med långt gummiband
 (den andra bromsar)
  • Hopprepshopp & Tricepspress mot bänk
  • Burpees mot stubbe med upphopp & Höftlyft med fötter på bänk
  • 
Utfallshopp/skidhopp & Axellyft
 med gummiband
  • Ruscha fram och tillbaka & Vandra med band
 runt ben (rumpa)
  • Kb-svingar & Push-up på matta
  • 
Omvända burpees & Spring i planka mot bänk

kladerHar man inte tillgång till TRX går det så klart att köra vanliga knäböjshopp och rygglyft, men just denna typ av upplägg är perfekt när det är lite kallt ute, för man får verkligen upp värmen. Man kan anpassa med sina favoritövningar och de redskap man har tillgång till. Det åkte av några lager under passets gång. 🙂

//Jessica

Kommentera